14 Aralık 2017 Perşembe 15:15
Çocuk Dünyası
ÖNE ÇIKANLAR
 MARKA DÜNYASI / Spor Giyim Tüm Haberler  
Markacı AVM gençliği
Gençlik uzmanı Youth Republic, araştırma şirketlerinden Synovate işbirliğiyle gerçekleştirdiği araştırma gençlerin trendlerini ortaya koyuyor.
Giriş Zamanı:21 Aralık 2010 Salı

AVM’ler gençlerin bir numaralı alışveriş noktası

Gençlik uzmanı Youth Republic, dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Synovate işbirliği ile gerçekleştirdiği Yeni Nesil Gençlik Araştırması “Harçlık Pazarı Araştırması” gençlerin tüketim alışkanlıklarını, hayat görüşlerini ve trendlerini ortaya koyuyor. Araştırma Türkiye’de sayıları 15 milyonu bulan genç nüfusu, zamanın ruhunu anlamak açısından önem taşıyor.

Araştırmaya göre AVM’ler gençlerin bir numaralı alışveriş noktasını oluştururken AVM’leri outlet mağazalar izliyor. AVM’lerin bir diğer alternatifinin de cadde üzerindeki mağazalar ve butikler olduğu görülüyor. Gençler en çok spor giyim ve elektronik eşya alışverişlerini AVM’lerden yaparken günlük giyim, ayakkabı ve çanta alışverişi için pasajları tercih ediyor.

İşte gençlerin favori markaları!

Üniversiteli, liseli ve çalışan gençler arasında cep telefonu denince akla Nokia geliyor. Gençlerin spor giyimde favori markaları olarak Adidas ve Nike öne çıkıyor. Kozmetikte ise gençler Avon markasını tercih ediyor.

Reklamlar liseli gençler arasında daha etkili!

Liseli gençler arasında markanın reklamı ve reklamda güvendikleri birisinin oynaması alışveriş tercihlerinde önemli rol oynarken, üniversite öğrencileri ve çalışan gençler reklamları o kadar önemsemiyor. Bunun yanı sıra çalışan gençler diğer gruplara oranla marka giyinmeyi daha çok önemsiyor ve çevrelerindekilerin marka tercihlerini daha çok dikkate alıyor.

Youth Republic CEO’su Serhat Gürcü araştırmayla ilgili olarak şunları söylüyor: “Harçlık Pazarı Araştırması’nda gençlerin alışveriş alışkanlıklarının yanı sıra hayata duruşları, cep telefonu kullanım alışkanlıkları, harcama dinamikleri gibi farklı konulardaki eğilimlerini görüyoruz. Bu zamanda gençleri daha çok yakalamak isteyen şirketlerin 2010 Türkiye Harçlık Pazarı Araştırması’nda işlerine yarayan, güncel birçok bilgiyi toplu halde bulabileceklerine inanıyorum.

Araştırma kapsamında yeni nesil araştırma yöntemleri kullanılarak 16 farklı ilden 3.119 üniversite ve lise öğrencisiyle ve 1.533 okumayan/çalışan genç ve gençlerin aileleriyle görüşüldü. Öğrenci evlerine kameralar yerleştirildi, gençlere harcama günlükleri tutturuldu. Araştırmayla ilgili daha ayrıntılı bilgiye www.harclikpazari.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Paylaşın

Yorumlayın


ÖNEMLİ NOT: AVMLife sayfalarında yayınlanan okur yorumları editör kontrolünden geçtikten sonra yayına alınmaktadır. Yazılan yorumlar okurların kendi görüşleridir ve AVMLife hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.

Yorumlar

Bu içeriğe henüz yorum yapılmamış

Diğer Haberler