26 Eylül 2018 Çarşamba 08:39
Çocuk Dünyası
ÖNE ÇIKANLAR
 AKILDA KALANLAR Tüm Haberler  
LC Waikiki yurtdışında büyüyecek
Perakende sektörünün lideri LC Waikiki, 2013 yılında yurtdışında büyümeye odaklanıyor.
Giriş Zamanı:06 Şubat 2013 Çarşamba
Güncelleme: 28 Şubat 2013 Perşembe

 

Türkiye’nin 71 ilinde 377, yurtdışında ise 15 ülkede 45 mağazayla hizmet veren Türkiye moda perakende sektörünün lideri LC Waikiki, 2013 yılında yurtdışında büyümeye odaklanıyor.
 
“Oyun Kurucusu” olmayı hedefliyor
Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. kuruluş yıldönümü olan 2023 yılında, Avrupa’nın en başarılı 3 hazır giyim markasından birisi olma vizyonunu hayata geçiren LC Waikiki, büyüme yönünü uluslararası pazarlara çevirdi.  LC Waikiki 2013 yılında Türkiye’de 28, yurtdışında ise 38 yeni mağaza açacak. LC Waiki’nin hedefi, 2017 yılına kadar yurtdışında 365 yeni mağaza açarak yurtdışı mağaza sayısını 410’a ulaştırmak.
 
"İyi Giyinmek Herkesin Hakkı” misyonuyla hareket eden LC Waikiki, organize perakende sektörünün gelişmekte olduğu ülkeleri öncelikli pazar olarak belirledi. Bu ülkelerde,  “moda perakende sektörünün ana “oyun kurucusu” olma hedefiyle hareket edecek olan LC Waikiki’nin hedefi, Türkiye’de ulaştığı yüzde 15’lik pazar payını yurtdışı pazarlara da taşımak.
 
“2012 LC Waikiki için kârlı bir yıl oldu”
LC Waikiki’nin perakende sektöründeki başarı hikayesini ve gelecek hedeflerini paylaşmak üzere düzenlenen basın toplantısına, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük’ün yanı sıra Şirketin Kurucu Ortaklarından Şefik Dizdar ile birlikte LC Waikiki Yurtiçi Mağazalarından Sorumlu Genel Müdür Gordon Bullock ve Üründen Sorumlu Genel Müdür Maria Comfort katıldı.
 
Hazır giyim sektörü açısından zorlu geçen 2012 yılını değerlendiren LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Geçtiğimiz yıl bizim için sürpriz bir yıl olmadı. 2011 yılı Eylül-Ekim ayından itibaren 2012’nin nasıl bir yıl olacağını öngörmüş ve hedeflerimizi buna göre belirlemiştik. Bu kararımız doğrultusunda da 2012’de ağırlıklı olarak verimlilik projelerine odaklandığımız, sistem ve teknoloji yatırımlarını hayata geçirdiğimiz bir yıl oldu. Bu yatırımlarımız neticesinde de 2012’yi karlı bir yıl olarak geride bıraktık” açıklamasında bulundu.
 
 “2013 yılına daha iyimser bakıyoruz”
Avrupa krizinin netlik kazanması ve hükümetin koymuş olduğu büyüme hedefinin de 2012’ye göre daha yüksek olması dolayısıyla 2013 yılının daha iyi bir yıl olacağının altını çizen Küçük, “LC Waikiki markası olarak da bu yıla daha iyimser bakıyoruz. Ekonomi için olumsuz giden süreç pozitiflik kazanmaya başladı. Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch, 18 yıl aradan sonra Türkiye’yi yatırım yapılabilir ülkeler seviyesine çıkardı. Bu gelişmelerinin sektörümüze iyi yansımalarının olacağını düşünüyoruz” dedi.
 
“Gelişmekte olan ülkeler ile çevre ülkelerde ‘Oyun Kurucu’ olacağız”
LC Waikiki’nin yüzde 15’lik pazar payıyla Türkiye moda perakende sektörünün lideri olduğunu belirten Vahap Küçük, kısa vadede gelişmekte olan ülkeler ile çevre ülkelerde de pazar lideri olmayı hedeflediklerini söyledi.
 
İlk olarak 2009 yılında Romanya’da açtıkları mağaza ile yurtdışına açıldıklarını hatırlatan Küçük, “2013 yılı LC Waikiki için yurtdışında büyüme yılı olacak. Gelişmekte olan ülke pazarlarında organize perakende sektörü henüz bakir. Bu sebeple yurtdışı büyüme stratejimizi organize perakendenin gelişmekte olduğu bu ülkelerde konumlandırdık” dedi.
 
“2017’ye kadar yurtdışında 365 yeni mağaza”
LC Waikiki’nin hali hazırda yurt dışında 15 ülkede 45 mağazayla hizmet verdiğine dikkat çeken Küçük, 2013 yılında 38 yeni mağazayı daha hizmete açacaklarını kaydetti. “Bu yıl İran, Ukrayna, Makedonya, Kosova, Sırbistan, Tunus, Cezayir, Libya ve Lübnan’ın yanı sıra halihazırda mağazamız bulunan kimi ülkelerde yeni mağazalar açacağız” diyen Küçük, “2017 yılına kadar yurtdışında kademeli olarak 365 mağazamızı daha hayata geçireceğiz. 2014’te 65, 2015’te 87, 2016’da 90, 2017’de ise 85 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.
 
“LC Waikiki başarısını vizyon ve değerlerine borçlu”
Yurtdışı stratejisi doğrultusunda, öncelikle çevre ülkelere odaklanacaklarını ardından Avrupa’da da söz sahibi olmak istediklerini belirten Vahap Küçük, 2023 yılında Avrupa’nın en başarılı üç hazır giyim markasından biri olmayı hedeflediklerini açıkladı.
 
Türkiye moda perakende sektörü lideri LC Waikiki’nin başarı hikayesine de değinen Küçük, “LC Waikiki’nin bunca yıllık başarısının arkasında sahip olduğu vizyonu ve şirket anayasası olarak kabul ettiği temel ilkeleri var. LC Waikiki, merkeze insanı koyan ve insana yatırım yapan bir marka. İnsan kaynağımıza sürekli yatırım yapıyoruz. Sektöre girdiğimiz günden bu yana ‘İyi giyinmek herkesin hakkı’ misyonumuzla müşterilerimizi merkeze koyarak çalışıyoruz. Tüm yapılanmamızı, müşterilerimize mükemmel değer sağlamak üzere (doğru ürünü doğru fiyatla ve en iyi hizmetle sunabilmek) kurguluyoruz. İnovasyona önem veriyoruz. Pazarın dinamiklerine ayak uydurabilmek amacıyla sürekli değişimin, yenilikçiliğin peşindeyiz. Tüm bunlar beraberinde başarıyı getiriyor” dedi.

Paylaşın

Yorumlayın


ÖNEMLİ NOT: AVMLife sayfalarında yayınlanan okur yorumları editör kontrolünden geçtikten sonra yayına alınmaktadır. Yazılan yorumlar okurların kendi görüşleridir ve AVMLife hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.

Yorumlar

Bu içeriğe henüz yorum yapılmamış

Diğer Haberler