1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. AVM Metrekare Verimlilik Endeksi arttı
AVM Metrekare Verimlilik Endeksi arttı

AVM Metrekare Verimlilik Endeksi arttı

AVM Metrekare Verimlilik Endeksi, Kasım 2024 döneminde, bir önceki yılın aynı ayına göre nominal olarak %49,5 arttı

A+A-

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Kasım ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Kasım 2024 döneminde, bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde yüzde 49,5 oranında artarak 3895 puana yükseldi. Kasım 2024 için açıklanan yıllık enflasyon oranının yüzde 47,09 olduğu düşünüldüğünde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu görülmektedir. 

Baz:2010 (2010 yılı metrekare başı ciro=100)
(Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.)

sekil-1.jpg
Baz:2010 (2010 yılı metrekare başı ciro=100)
(Sektöre ait ciro endeksi, Anadolu ve İstanbul'un GLA büyüklükleri ağırlıklandırarak hesaplanmıştır.)

Kasım 2024 döneminde metrekare verimlilik endeksi, Ekim 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 7,7 oranında yükseliş göstererek 3895 puana yükselmiştir.

sekil-2.jpg

AVM’lerde kiralanabilir metrekare alanı başına düşen ciro Kasım ayında Türkiye genelinde 14.849TL iken İstanbul’da 17.541TL, Anadolu’da 13.055TL olarak gerçekleşmiştir. 

sekil-3.jpg

Kategori Bazında Ciro Endeksi
Endeks, kategoriler bazında geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında en fazla artış yüzde 64,3 ile yiyecek içecek kategorisinde görülmüştür. Diğer kategorisinde yüzde 53,7, giyim kategorisinde yüzde 50,7, hipermarket kategorisinde yüzde 50,3, ayakkabı kategorisinde yüzde 47,9 ve teknoloji kategorisinde yüzde 43,8’lik bir artış yaşandığı görülmektedir.

sekil-4.jpg

(*Diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşmaktadır.)

Kategori bazında ciro endeksi bir önceki ay olan Ekim 2024 dönemi ile karşılaştırıldığında teknoloji kategorisinde yüzde 24,7, ayakkabı kategorisinde yüzde 14,6, diğer kategorisinde yüzde 8, giyim kategorisinde yüzde 7,6, yiyecek içecek kategorisinde 4,5, hipermarket kategorisi yüzde 4,4’lük artış yaşandığı görülmektedir.

sekil-5.jpg

Ziyaret Sayısı Endeksi 
Kasım 2024 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 1’lik artış görülmüştür.

sekil-6.jpg

Kasım 2024 döneminde ziyaret sayısı endeksi bir önceki ay Ekim 2024 ile karşılaştırıldığında yüzde 4 oranında bir artış olduğu gözlemlendi.

sekil-7.jpg

Etiketler :
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.