Havaların ısınmasıyla birlikte Turizm sektörü canlanmaya başladı. Her şehre özel tanıtım ve turizm alternatiflerini geliştirmek konusunda agresif bir strateji izleyen Türkiye’ye çok farklı millet ve gelir gruplarından turist geliyor.
Milliyet gazetesinden Duygu Erdoğan'ın haberine göre son yıllarda özellikle yaz sezonunun gözdesi Bodrum, lüks segment turistlerin rotasında ciddi bir yer sahibi oldu. 2023 sezonunda da beklenti oldukça yüksek. Buna göre bölgede lüks segment tesislerin beklediği turist sayısında önceki sezona göre yüzde 20 ila 50 arasında yükseliş öngörülüyor. Turist grupları arasında sezonda en çok İngilizlerin ağırlığı kendini belli edecek. Amerikalı ve Rus turistlerin payının da artması bekleniyor.
Ege’nin önemli bir lüks yatırım merkezi haline gelen Bodrum, bu sayede dünyanın farklı ülkelerinden üst gelir grubu turistin önemli bir yaz güzargahı haline geldi. Six Senses Kaplankaya Genel Müdürü Adnan Yücel, “Bulunduğumuz Ege Bölgesi özellikle lüks uluslararası resort işletmelerin varlığı, lüks uluslararası yiyecek-içecek işletmelerinin tercihi ve verilen hizmetin kalitesinin yüksekliğinden ötürü tercih edilen bir destinasyon. Her yıl eklenen kaliteli işletmeler ve yüksek hizmet kalitesiyle Bodrum artık markalaşmış durumda” dedi. Otelin 2022’de başarılı bir sezon geçirdiğini anlatan Yücel, 2023 yılı için yüzde 30 büyüme beklediklerini kaydetti.
"İngiltere ve Rusya pazarında yoğun ilgi var"
1 Nisan itibarıyla sezonu açtıklarını hatırlatan Adnan Yücel, şimdiye kadar alınan rezervasyonlar arasında İngiltere ve Rusya’nın öne çıktığını dile getirdi. Yücel, “Bu sezon Avrupa ülkelerinden de çok turist gelmesini bekliyoruz. İngiltere pazarında bu yıl da olumlu gelişmeler ve taleplerin devam ediyor, bunun yanı sıra Rusya pazarında da yoğun ilgi var. Otelimizin İzmir ve Bodrum havalimanına yakın olması büyük avantaj, her iki havalimanından da büyük pay alacağımızı şu anki rezervasyon akışında görebiliyoruz” dedi.
Doğa harikası koylarıyla tekne ile seyahat ve marina imkanı vermesi de Bodrum’u dünya jetset’inin önemli bir uğrak noktası olmasını destekliyor. Bodrum’un artık markalaştığını vurgulayan Caresse, a Luxury Collection Resort & Spa, Bodrum’un yatırımcısı Büyükhanlı Kardeşler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Büyükhanlı, otelin yeni sezon beklentilerine ilişkin şunları söyledi:
“Bu sezon gelen rezervasyonlara baktığımızda öne çıkan ülke ve bölgelerin; İngiltere, Avrupa, Amerika, Rusya ve Türkiye olduğunu görüyoruz. Sezon ilerledikçe farklı ülkelerden de misafirlerimizi otelimizde ağırlıyoruz ama ağırlıklı olarak gelen misafirlerimiz bu ülkelerden oluyor. Doluluğumuz geçtiğimiz yıl yüksek sezonda yüzde 97, diğer aylarda ise yüzde 85 bandındaydı. Sezonun açılmasıyla birlikte güzel bir başlangıç yaptık ve hali hazırda aldığımız rezervasyonlar önümüzdeki aylarda bu gidişatın artarak devam edeceğini gösteriyor. Süreç bu şekilde ilerlemeye devam ederse bu sezon yüzde 50 büyüme öngörüyoruz.”
Bodrum’un uluslararası bir marka olarak çekim merkezi haline geldiğini belirten METT Hotel & Beach Resort Bodrum Genel Müdürü Barış Molvalı, yakın zamanda Türkiye’ye gelen METT markasının da çok iyi karşılandığını söyledi.