Metrocity AVM, mobilya çarşısına dönüştü

İstanbul’un en yoğun alışveriş bölgelerinden birinde yer alan Metrocity AVM, çevrede artan AVM sayısının yarattığı rekabet baskısıyla mağaza karmasında belirgin bir dönüşüme gitti.

Daha önce outlete dönüşme kararı alan ve bu anlamda dönüşüm geçiren Metrocity, şimdi de tamamen farklı bir konsepte geçti.


AVM’de yer alan mobilya markaları arasınsa Doğtaş, İşbir Yatak, Çilek, Lova, Bambi, Mondi, İdaş, Koçtaş, Samsung, Tepe Home, Cvd Perde, Pieree Carden Yatak, Yataş Bedding ve Vivense yer alıyor. AVM’de hazır giyim olarak iki adet marka yer alıyor. Moda, teknoloji ve yeme-içme markalarının ağırlıkta olduğu klasik AVM yapısından uzaklaşan Metrocity, söz konusu markalar ile birlikte büyük ölçüde mobilya markalarının yoğunlaştığı bir mobilya çarşısına dönüşmüş oldu.

İstanbul’un alışveriş merkezi yoğunluğunun en yüksek olduğu Levent’te 2003 yılında kapılarını açan Metrocity AVM, uzun yıllar bölgenin cazibe merkezlerinden biri oldu. Açıldığı ilk yıllarda yüzde 100 doluluk oranına ulaşan, hatta mağaza açmak için sıra beklenen Metrocity, zamanla artan rekabetin etkisiyle güç kaybetti. 2006’da Kanyon AVM’nin, 2014’te ise Özdilek AVM’nin devreye girmesiyle ziyaretçi sayısı ve kiracı ilgisi azalan Metrocity’de doluluk oranı yüzde 50’lere kadar geriledi.

Mobilya markaları sıra bekliyor
AVM’de 2 bin 500 metrekare alanda Doğtaş, Kelebek ve Lova Yatak firmaları ile faaliyet gösteren Aymobil Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Arı, Metrocity’de yaşanan değişimi sahadaki gözlemleriyle anlattı. Arı, Metrocity’deki markaları devralmalarının üzerinden henüz beş ay geçtiğini belirterek, “Biz Doğtaş, Kelebek ve Lova markalarıyla 2 bin 500 metrekarelik alanda faaliyet gösteriyoruz. AVM içindeki en büyük metrekarelerden biri bize ait” dedi. Arı’ya göre, yangın sonrası toparlanamayan Metrocity, çevresindeki yeni AVM’lerin de etkisiyle eski etkinliğini kaybetti. AVM’nin geleceğine ilişkin planların netleşmeye başladığını ifade eden Arı, “AVM unvanının bırakılarak işhanı formatına geçilmesi planlanıyor. Mobilya, sağlık ve gıda odaklı bir yapılanma hedefleniyor” diye konuştu.

Bu dönüşüm, sektördeki büyük markaların da ilgisini çekmiş durumda. Karadar’ın verdiği bilgilere göre, Doğtaş’ın ardından Yataş’ın Enza Home markasıyla, Alfemo’nun ise anlaşma yaparak Metrocity’de yer alması gündemde. İstikbal’in de ilgilendiğini ancak şu aşamada yer bulunamadığı için beklemede olduğunu aktaran Arı, özellikle üst katların daha fazla talep gördüğünü söyledi.
 

AVM Haberleri

İstanbul Cevahir’de Yeni Yıla Renkli Bir Merhaba!
İstanbul Cevahir’e Dört Prestijli Ödül Birden 
Aksiyon Parkuru Heyecanı M1 Konya AVM’de Devam Ediyor
İnegöl AVM’NİN Gelenekten Geleceğe Projesine Ödül  
İstanbul Cevahir, 20. yılını kutluyor