1. HABERLER

  2. ŞİRKET HABERLERİ

  3. Vegan temizlik ürünlerine ilgi artıyor…
Vegan temizlik ürünlerine ilgi artıyor…

Vegan temizlik ürünlerine ilgi artıyor…

Hayvansal gıdaları ve diğer tüm hayvansal ürünleri kullanmayı reddeden veganlık, bir yaşam stili olarak her geçen gün daha da tercih ediliyor.

A+A-

Tamamen vegan yaşam tarzını benimseyenler, sadece beslenme alışkanlıklarına değil kullandıkları tüm ürünlerin canlılara zarar vermemiş olmasına da son derece özen gösteriyorlar. Çok sık tükettiğimiz temizlik ürünlerine de yansıyan bu tavır, bitkisel kaynaklı üretilen vegan formüllü yeni ürünlerin sayısını artırıyor.

Doğa ve çevre dostu olma bilincine erişmiş her insan vegan olmasa da kendine ve gelecek nesillere saygı için tamamen doğal yollardan üretilen vegan formüllü temizlik ürünlerini kullanıyor. Son yıllarda yapılan araştırmalar dünya çapındaki veganların sayısının 79 milyona ulaştığını söylerken, vegan ürün pazarının büyüklüğününse 2025’e kadar 22 milyar dolar olacağı tahmin ediliyor.

“Hayvan hakları, iklim değişikliği ve artan sağlık kaygısı en büyük neden”

Türkiye’nin en büyük temizlik malzemeleri üreticilerinden Beyaz Kağıt’ın Pazarlama Müdürü Zeynep Kahraman, son yıllarda tüketici alışkanlıklarında radikal değişimler gözlemlendiğini özellikle vegan ürünlere ilginin çok hızlı arttığını belirtti. Kahraman; “Hayvan hakları konusunda toplumdaki hassasiyet, iklim değişikliğinden dolayı artan çevre duyarlılığı ve son olarak covid salgınıyla daha çok özen gösterdiğimiz sağlığımız vegan ürünlere olan ilgiyi artırdı.  Hayvanlar üzerinde test edilmeyen ve paraben, SLES, fosfat gibi kimyasal maddeler içermeyen temizlik ürünlerinin sayısında da paralel yönde artış yaşandı. Temizlik malzeleri cilde temas ettiği ve günlük hayatımızda çok sık kullandığımız ürünler olduğu için kozmetik ve kişisel bakım ürünlerinde olduğu gibi artışın hızlı yaşandığı ürün gruplarından oldu.” Dedi.

“Bitkisel kaynaklı temizlik ürünlerinin performansı sorgulanıyor”

Kahraman, bitkisel kaynaklı temizlik ürünlerine karşı halk arasında performansı düşük algısı olduğunu vurgulayarak; “Diğer ürünlere göre artıları çok daha fazla olsa da güçlü kimyasallar içermedikleri için vegan ürünlerin, temizlikte yeterince etkili olmayacağına dair yanlış bir kanı hakim. Bilinenin aksine diğer ürünlere kıyasla performansları daha düşük değildir. Avrupa Vejeterjan Birliği’nden vegan sertifikalı Peros Soft Konsantre Yumuşatıcı serimizi yeni baştan formüle ettik ve tüketicilerimizden son derece güzel geri bildirimler alıyoruz. Doğru bilinen yanlışlar düzeldiğinde vegan ürünlerin kullanımı daha da artacaktır.” dedi.

“Vegan ürün alırken dikkat etmeli”

“Vegan temizlik ürünlerine duyulan ilginin her geçen gün artması, bu konuda büyük bir ürün çeşitliliğinin ortaya çıkmasını da beraberinde getirdi. Ancak her vegan ibaresi bulunan ürün vegan olmayabilir. Bir temizlik ürününün gerçekten vegan olması için uluslararası geçerliliği olan kurumların vegan sertifikasına sahip olması gerekir. Vegan ürün alırken etiketin mutlaka incelenmesini öneriyoruz.”

“Doğayı ve doğadaki tüm canlıları önemsiyoruz”

Zeynep Kahraman, Türkiye’nin en büyük yerli temizlik ürünleri üreticisi Beyaz Kağıt olarak doğayı ve doğadaki tüm canlıları önemsediklerini ve korumacı üretim anlayışla Peros ve Asperox markalarıyla mutfaktan banyoya tüm yaşam alanlarında geçerli farklı temizlik ihtiyaçlarına cevap vermeye devam edeceklerini söyledi. Vegan sertifikalı ürünlerin dışında Asperox ve Peros markalarının %98 doğal içerikli ürünleri de bulunuyor.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.